22:18

Masło orzechowe

Co zrobić, gdy lodówka pusta, a mamy ochotę na coś pysznego? A może po weekendzie zostało nam trochę orzechów? Mam doskonały przepis na coś bardzo smakowitego, a do jego wykonania wystarczą nawet dwie lewe ręce i kilka garści orzechów.

Głównym składnikiem są orzeszki ziemne solone, jednak można także wersję light ;) i dodać do niesolonych orzeszków mniej soli.

Orzeszki podpiekamy na suchej patelni lub w piekarniku (170 stopnii). Mieszamy, aby się ładnie podprażyły.

Miksujemy do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Jakiej? Takiej, którą mamy ochotę rozprowadzić na grzance.

Wiem, że nie wszyscy są amatorami "surowego" smaku masła orzechowego.

Moja mama zrobiła także "swoją wersję"- pod koniec miksowania dodała miód. Jednak konsystencja nie była idealna, więc dodała również trochę mleka.

Masło orzechowe najlepiej smakuje wyjadane łyżką ze słoika lub na toście. Także można podawać je z dżemem, czekoladą lub karmelem. A czy Ty lubisz masło orzechowe? Z czym najbardziej lubisz je jeść?


Przepis pochodzi z bloga Moje wypieki. Jednakże dodatek miodu to inwencja twórcza mojej Mamy.


8 komentarzy:

  1. Ja uwielbiam naleśniki z masłem orzechowym i nutellą, ewentualnie na kanapce z dżemem jakimś kwaskowatym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuuuwielbiam wręcz masło orzechowe! Od dłuższego czasu robię własnej roboty - nie pamiętam w tej chwili proporcji, ale robię je z niesolonych orzeszków, soli morskiej, miodu, oleju, ekstraktu z wanilii, soku z cytryny i chyba to wszystko ;) Jest cudowne! A najlepiej smakuje z dżemem truskawkowym domowej roboty *,*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie robiłam sama masła orzechowego, ale to się chyba zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tez nie robiłam nigdy masła orzechowego, ale zrobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Róbcie, bo to nic trudnego. Trzeba tylko długo je "mielić".

    Ev, a ta wersja z miodem nie robi Ci się twardawa? A może właśnie z tego powodu dodajesz soku z cytryny? Tak jak piszę, moja Mama po dodaniu miodu musiała dolać trochę mleka, aby konsystencja była dobra.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masło orzechowe domowej roboty? :O
    i ono rzeczywiscie wyjdzie takiej gęstej konsystencji jak w sklepie? :D
    bom zielona

    OdpowiedzUsuń
  7. no i gdzie mozna Cie obserwowac? bo kompletnie tego nie widze

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, wyjdzie takie gęste i jeszcze smaczniejsze :)

    A jeżeli chodzi o obserwowanie: to jeżeli jesteś zalogowana to na samej górze masz taki niebieski pasek i właśnie tam należy kliknać "obserwuj"

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger