10:00

Pizza na cienkim cieście

Wiele osób lubi pizzę. Może być ona pikantna, słodka, łagodna. Na grubym lub cienkim cieście. Może być zrobiona w 20 minut z mrożonki, może być domowa na grubym lub cienkim cieście. Dodatki są ograniczane jedynie przez naszą wyobraźnię i podniebienia. Długo szukałam odpowiedniego przepisu na ciasto do niej by była taka jak my lubimy- cienka i chrupiąca. I tak oto znalazłam w sieci poniższy przepis. To co położyliśmy na niej było pokierowane zawartością naszej lodówki i ochoty. Polecam podawać z sosem czosnkowym.

Potrzebujemy na ciasto:

3 szklanki mąki
3 łyżki oliwy z oliwek
1 szklankę wody
szczyptę soli i szczyptę cukru
opakowanie suchych drożdży

Na sos (można zastąpić go ketchupem zmieszanym z przyprawami):

Mały słoiczek koncentratu pomidorowego
1 ząbek czosnku
1 łyżeczkę soli
1 łyżeczkę cukru
dużo oregano i bazylii
my dodaliśmy jeszcze trochę sosu habanero

U nas na cieście znalazło się:
0,5 kg mięsa mielonego
1 mała cebulka
przyprawy- zmielona ostra papryka
oliwki
jalapeno

200 g sera żółtego lub mozzarelli 

Mięso podsmażamy na patelni. Dodajemy przyprawy, a gdy się zarumieni posiekaną bardzo drobno cebulkę. Gdy cebulka się zeszkli zestawiamy z gazu i idziemy zająć się ciastem.

Suche składniki mieszamy ze sobą.  Dolewamy szklankę wody i oliwę. Wyrabiamy ciasto. Im dłużej tym lepiej. Nagrzewamy w tym czasie piekarnik do 250C.  Gdy ciasto nie lepi się już do rąk rozciągamy je na blaszce. Podpiekamy 5 minut. Po tym czasie nakładamy na ciasto sos i nasze dodatki. U nas najpierw mięso, później jalapeno i oliwki. Posypujemy serem. Pieczemy jeszcze przed 7-10 minut.

Smacznego!

A jaką pizzę wy lubicie? Na grubym czy cienkim cieście? Z jakimi dodatkami? A może w ogóle jej nie lubicie?

10 komentarzy:

  1. Zrobiłaś mi smaka, jak zwykle. Wolę pizzę na cienkim cieście, nie lubię buły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem fanką pizzy :) Lubię różne rodzaje - w zależności od nastroju. Ostatnio częściej jem taką na grubszym cieście. I znalazłam jedną pizzę z Biedronki, która też bardzo przypadła mi do gustu, ale była to edycja limitowana - Pizza z pieca kamiennego z kurczakiem ;)) Hmmm :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię i na cienkim i na grubym cieście :D Mam swój sprawdzony przepis i jest bardzo podobny do twojego, tylko ja dodaję zwykłe drożdże.

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię pizzę :) ze względu na domowników to robię na grubym cieście, choć sama wolę na cienkim, zwykle wegetariańskie, choć czasami z salami czy szynką :)
    i zawsze z sosem czosnkowym, ahhh
    muszę spróbować z mielonym mięsem niebawem :)
    pozdrawiam
    Alieneczka

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm aż chce mi się jeść :) Uwielbiam pizzę ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię pizzę na cienkim cieście :) a dodatki mogą być jakiekolwiek z wyjątkiem oliwek i pepperoni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszota! zgłodniałam, jak zwykle po Twoich smakowych postach :)
    ja wolę pizzę na cienkim cieście.. i masę czosnkowego sosu :) hihi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to możemy razem wybrać się na pizzę, bo dla mnie sos czosnkowy to podstawa

      Usuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger