21:46

Sernik z dyni i serków homogenizowanych

   Dawno na blogu nie było nowych przepisów. Gotować (i piec!) nadal uwielbiam, jednak nie pozwala mi na to czas. Z przykrością muszę przyznać, iż teraz o wiele częściej sięgam po gotowe produkty lub jeszcze prościej- zamawiam jedzenie przez internet. Od czasu do czasu, udaje mi się znaleźć chwilę by przygotować coś dobrego dla moich najbliższych. W ubiegłym roku zachwycił ich sernik z dynią, więc i w tym roku chciałam ich ugościć czymś podobnym, jednak trochę innym. Tak powstała druga wersja dyniowego sernika.

  
 Potrzebujemy:

800 g serka homogenizowanego waniliowego
800 g puree z dyni
5 łyżek mąki
4 łyżki cukru (mój sernik nie był mocno słodki)
2 jajka
1 budyń waniliowy
1 mały słoik dowolnego dżemu (u mnie z czarnej porzeczki oraz powidła śliwkowe)
 na spód- ciastka

   Formę wykładamy ciastkami. Serek, puree, mąkę, cukier, jajka i budyń mieszamy delikatnie tylko do połączenia składników. Wylewamy na ciastka. Dżemem smarujemy wierzch ciasta (można stworzyć wzorki). Sernik pieczemy w kąpieli wodnej (formy wstawiamy do blaszki z wodą). Formy otulamy od góry folią. Pieczemy ok. 40 minut w 160 C na grzaniu górnym i dolnym. Studzimy przy otwartych drzwiach piekarnika. Najlepiej smakuje następnego dnia. 

   Niestety sernik nie doczekał się zdjęć, to chyba najlepsza rekomendacja. 

15 komentarzy:

  1. brzmi ciekawie ;) właśnie wczoraj kupiłam dynie i zastanawiam się co z niej upichcić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydałaby się też zdjęcia w trakcie przygotowań. Wygląda na trudny do zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewniam, że jest łatwy! Niestety, piekę przeważnie w pośpiechu i wieczorami, a to nie sprzyja robieniu zdjęć. Jednakże na przyszłość postaram się zwrócić uwagę na to i kiedyś dokładnie to pokażę!

      Usuń
  3. szkoda, że fotek nie ma, bo choć sernik brzmi smakowicie, to pewnie coś bym źle zrobiła podczas przygotowania :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również nastawiłam się na fotki i żałuję, że ich nie ma :( musi być smaczny!

    OdpowiedzUsuń
  5. a jak wygląda wersja finalna? ja robiłam parę lat temu podobny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałam- nie dotrwał do zdjęć. Ale wygląda podobnie jak poprzedni sernik z dynii.

      Usuń
  6. Ja i mama robimy podobne ciasto od kilku sezonów (dyniowych), tylko zamiast serków dajemy budyń cytrynowy. Jest przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz może gotowy przepis? Rozumiem, że ugotowany budyń? Będę musiała spróbować!

      Usuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger