12:01

Calcium pantothenicum i jego negatywne skutki uboczne.

   W krótkich włosach czułam się bardzo dobrze. Jednak po pewnym czasie chciałam zmian. Pooglądałam swoje dawne zdjęcia,  do tego znalazłam w sieci wiele fajnych fryzur z długich włosów, do tego doszły głosy bliskich mi osób, więc stwierdziłam, że zapuszczę. Jednak chyba każda kobieta wie, jak trudnym okresem jest zapuszczanie włosów. Chodziłam do fryzjera regularnie, aby nadal ludzi nie straszyć, ale chciałam uzyskać szybciej wymarzoną długość. Akurat w tym czasie zaczęła się moda na Calcium pantothenicum, czyli pantotenian wapnia (witamina B5). Kuracja nie była droga, a jej wpływ na organizm miał być bardzo dobry. Poczytałam i przystąpiłam do działania. Jaki był efekt?


   Przyjmowałam różne dawki w zależności od okresu. Mimo mojego braku systematyczności w zażywaniu tego typu produktów byłam tym razem raczej systematyczna. Przyrost włosów wydawał mi się większy, ale nie mierzyłam konkretnych przyrostów.

   Pierwszą rzeczą, którą zauważyłam był jego wpływ na sen. Nie byłam w stanie się podnieść z łóżka jeżeli nie przespałam minimum 8 godzin. Budzik mógł dzwonić, kawa mogła stać obok, a ja nie byłam w stanie podnieść głowy. Zaczęły też się pojawiać wypryski, zawsze w jednym miejscu (na linii włosów nad skronią) i były to bolące gule. No cóż, normalny etap przy tego typu suplementach.

   Ogólnie z efektów byłam zadowolona, gdyby nie wymiana spostrzeżeń na temat tego suplementu na jednym z forów internetowych. Wtedy zorientowałam się, że fatalny stan paznokci może być skutkiem zażywania tego suplementu. Z początku nie wierzyłam, ale po odstawieniu przekonałam się, że pękające paznokcie ok. 3 mm od ich krawędzi to nie jest kolejny wybryk moich suchych i rozdwajających się paznokci. Same paznokcie były twardsze, ale pęknięcia paznokci w takim miejscu to nie był efekt, którego oczekiwałam. Odstawiłam suplement, nawilżam paznokcie i muszę czekać, aż odrosną. Jak dla mnie jest to zbyt duże poświęcenie.

   Wy także zostałyście skuszone wizją szybszego przyrostu włosów? Jeżeli tak, to czy zauważyłyście u siebie podobne skutki uboczne? A może byłyście zadowolone z efektów?

111 komentarzy:

  1. Ja bym zrobiła wszystko żeby mi włosy przestały rosnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zarzywam ten preparat od lat. Jestem osobą z duzym uczuleniem na leki oraz niektóre pokarmy. Jakoś do dziś dnia( jakieś 7lat) nie zauwazyłam zadnego z wymienionych skutków ubocznych

      Usuń
    2. No to dobrze, że u Ciebie się sprawdza. :)

      Usuń
  2. Wypryski i zmasakrowane paznokcie? Nie, to nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo brzmi źle... Chyba nie jestem tak zdesperowana:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie skutki uboczne zdecydowanie dyskwalifikują dla mnie ten suplement diety. Ogólnie nie jestem fanką wszelkich wzmacniaczy i niedobory staram się uzupełniać zbilansowaną dietą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co więcej, według aktualnego wykazu jest to lek na receptę który powinien być przyjmowany wyłącznie z zalrcenia lekarza.

      Usuń
    2. To nie jest suplement diety.

      Usuń
  5. też się skusiłam, ale nie było spektakularnych efektów- włosy urosły tylo odrobinę. Współczuję skutków ubocznych:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie to tylko ta suchość paznokci. Tak to wzorowo sypiałam :D

      Usuń
  6. hm... od 2 tygodni biorę CP - wyprysków nie mam, ale od tego czasu mniej więcej strasznie rozdwajają mi się paznokcie. nie chciałabym odstawiać CP przed końcem kuracji, ale jak tak dalej pójdzie to zostanę z mikrą płytką na palcach :(

    eh, drożdże powodują prychy na twarzy, CP kruche paznokcie... to jak szybciej urosnąć te włosy? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy 2 tygodnie to wystarczający czas na taki objaw. Ja niestety nie pamiętam po jakim czasie u mnie to się pokazało

      Usuń
    2. na to jaki jest paznokieć - mocny czy słaby pracujemy w momencie jego wzrostu w macierzy bo tylko tu jest żywa część paznokcia, więc jak zaczęłaś teraz brać tabletki to za 2-3 miesiące cały paznokieć będzie taki jak stworzony w macierzy

      Usuń
    3. Dziękuje za merytoryczną wypowiedź!

      Usuń
  7. Jakie dawki przyjmowałas i jak długo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od 2 do 6 tabletek w zależności od okresu. Pierwszy raz sięgnęłam po nie w połowie grudnia. Miałam trochę dni przerwy i od stycznia brałam regularnie. Nie biorę 2 może 3 tygodnie. Niestety nie zapisywałam tego. Panzokcie, owszem, mniej się rozdwajały, mniej łamały, ale właśnie zaczynały być strasznie przesuszone i pękać, mocno mi to doskwierało na początku marca. W połowie marca jedna z dziewczyn zwróciła mi uwagę, że ona też zauważa u siebie taki sam wpływ na paznokcie jak ja. Po kilku dniach odstawiłam tabletki i od tego czasu nie robią mi się nowe pęknięcia. Paznokcie nadal są bardzo suche, ale już nie pękają.

      Usuń
  8. a zobacz co masz w ulotce:

    Działania niepożądane:
    "Przy stosowaniu zgodnym z zalecanym dawkowaniem działania niepożądane nie występują"

    to co masz to według mnie nie od preparatu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czytałam. Jednak preparat ma wpływ na paznokcie, o czym także jest w ulotce, ale jako w zaletach. Podobnie jak ze snem.

      Też myślałam, że to nie od tego, ale jednak fakty mówią same za siebie.

      Usuń
    2. witam
      chciałam wsadzić tu swój nos i wydać opinię.
      Przyjmuje ten preparat od dwóch miesięcy po przeczytaniu Waszych opinii.
      Owszem, nie przeczytałam wszystkiego, uznając że jeśli pomaga, to pomaga.
      Dziś wróciłam i...
      przyjmowałam zgodnie z zaleceniem, góra 5 tabletek na dobę.
      zastanawiałam się, co z moimi paznokciami się dzieje od dwóch tygodni, bo rzeczywiście zawsze mocne i twarde paznokcie nagle zaczęły jakby rozchodzić się, rozdwajać, tworzyć dwie warstwy.
      I wypryski zauważyłam (sztuk raz) przy skroni.
      wszystko to dwa tygodnie temu, czyli po półtora miesiąca zażywania leku.
      czy polecam?
      nie zauważyłam też powalającej różnicy włosów.
      na nogach i pod pachami owszem. olbrzymia różnica, ale nie o ta mi chodziło i nie o taki efekt.
      wierzę, że Wam się przyda moja ocena, dlatego postanowiłam ją umieścić.
      pozdrawiam

      Usuń
    3. Dziękuję Ci, że napisałaś. Post w dalszym ciągu cieszy się dużą popularnością, więc Twoja opinia zapewne będzie dla wielu osób pomocna. Na wielu blogach można znaleźć same pozytywne recenzje tego produktu, a jednak wywołuje negatywne skutki. Lepiej mieć ich świadomość zanim sięgnie się po ten produkt. Mam nadzieję, że uda Ci się paznokcie doprowadzić do dobrego stanu.

      Usuń
    4. Nie sądzę, żeby tak zadzialał preparat na Twój sen. To wydaje się niemożliwe, żeby kwas pantotenowy rozregulowal wydzielanie melatoniny i osi podwzgórze- przysadka. Poszukaj inenj przyczyny (tak mi się wydaje z medycznego punktu widzenia)

      Usuń
  9. Kto by pomyślał, że witamina może mieć taki nieciekawy wpływ na organizm. :/

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałam go kupić ale chyba jednak podziękuję :(
    jeśli masz ochotę zapraszam do mnie na Wielką Wyprzedaż Wiosenną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie, ale ja chyba sama powinnam wyprzedać część dobytku ;)

      Usuń
  11. A ja nie miałam skutków ubocznych. Trudno mi powiedzieć co z przyrostem, ale nie odnotowałam żadnych wyprysków.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ała, choć najtrudniej byłoby mi się uporać z nadmiernym spaniem (i tak już jestem strasznym śpiochem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze spałam krócej, a tu nie było opcji, aby ten czas skrócić.

      Usuń
  13. o kurczę... ja mam zapasy CP, ale zacznę stosować dopiero pod koniec maja, ale mam nadzieję, że nie urządzi mi masakry na buzi i nie zrobi wióru z paznokci :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masakry na buzi mi nie zrobił. Ale wióry i owszem, ale to nie znaczy, że i u Ciebie tak będzie

      Usuń
  14. Każdy suplement zażywany za długo ma skutki uboczne.
    suplementy są po to, żeby coś uzupełnić, gdy ma się niedobór, nie powinno się brać ich zbyt długo, lepiej wprowadzać do diety produkty zawierające odpowiednie składniki.

    Po rozmaitych doświadczeniach już to wiem. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja generalnie stronię od takich rzeczy, ale spróbowałam i no cóż, efekt był jaki był

      Usuń
    2. Kochana, jak piszesz artykul o substancji i wydajesz opinie, to warto bylo by wiedzieć o czym się pisze. Cp to lek, nie suplement, przepisuje go lekarz wraz z dawkowaniem.
      Robilas ta kuracje w zime, woec na paznokcie i sen mogly miec wplyw inne czynniki.

      Usuń
  15. Ja brałam go w zeszłym roku przez około 3 miesiące włosy rosły mi bardzo szybko, na paznokcie i cerę wpłynął pozytywnie ale wiadomo każdy organizm jest inny i może inaczej zareagować

    OdpowiedzUsuń
  16. niestety z suplementami różnie bywa u każdego na jednych działają cuda innym szkodzą :( ja zażywam Vitapil i jestem z niego zadowolona :) nie tylko zmniejszyło się wypadanie włosów ale stały się gęstsze i mocne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz na porost stosuję wcierki i olej z papryką i u mnie to chyba dobrze się sprawdza.

      Usuń
  17. Używałam CP ale nie miałam ani stuków pozytywnych ;P ani ubocznych

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja w ogóle nie mogę łykać takich tableteczek - mój żołądek ich nie toleruje ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że z żołądkiem to kwestia tylko takich tabletek, a nie czegoś poważniejszego

      Usuń
  19. Próbowałam różnych tabletek ale nie dawały żadnych efektów, natomiast herbata z biofixu za głupie 3.29 z reala czyni cuda i sie jej trzymam juz dosc dlugo, ogolnie musze codziennie sprawdzac brwi czy sie nie zrastaja i mam pelno nowych wlosow, ktore dosc szybko rosna.
    http://rockisnext.blogspot.com/2011/07/mini-haul.html ta herbata na zdjeciu tutaj, ale pewnie inne firmy tez sa oczywiscie dobre tylko cenowo nie tak atrakcyjne, widywalam skrzyp w aptekach po 8 zl, za to mam dwie paczki tej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kiedyś piłam herbatki, pokrzywę a czy skrzyp to już nie pamiętam :) Ale dziękuję za poradę :) Ja kupowałam też jakoś tanio, w polo markecie chyba najtańsza była :D

      Usuń
  20. Może paznokcie pękały bo stały się twardsze? Ale za to były za mało elastyczne? Ja mam taką właśnie teorię... W momencie gdy są twardsze ale nie elastyczne łatwiej je ułamać lub ukruszyć albo mogą pęknąć przy niewielkim urazie. Miałam tak po stosowaniu diamentowej odżywki z Avonu, bo utwardzała paznokcie i jednocześnie je wysuszała...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mi się wydaje, że tak być mogły. Z tym, że one się właśnie nie łamały, a pękały tam gdzie miały stabilne podłoże. Ja generalnie mam suchą skórę, paznokcie też, więc przy takim kombinacji one mogły nie nadążyć za utwardzeniem i tak się stało

      Usuń
  21. Nie słyszałam o calcium pantothenicum, jednak od 4 lat jak ognia staram się unikać różnego typu wynalazków, suplemetów itp. Około 5 lat temu pod opieką lekarza (konowała raczej) przyjmmowałam pewien środek na odchudzanie (pulpet ze mnie, co począć), który teraz, jak się okazało, jest zakazany. Efekty były świetne do czasu, gdy ten specyfik spustoszył mój organizm. W efekcie trafiłam do szpitala i niestety efekty szlag trafił, a ja do końca życia muszę się męczyć z chorobą, któą zawdzięczam temu specyfikowy. Mam uraz i wolę się męczyć. Ale jak widać pewne preparaty na jedno działają, a niszczą drugie :( Przydałaby się tabletka idealna, która będzie działała tam gdzie chcemy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej! Lekarz ma leczyć, a nie szkodzić. Nawet nie wiem co napisać, przecież chciałaś dobrze, byłaś pod opieką lekarza a tu takie coś... Też bym na Twoim miejscu omijała szerokim łukiem rzeczy tego typu. Tabletka idealna, lekarz idealny- marzenia :D

      Usuń
  22. Z zainteresowaniem poczytałam o calcium pantothenicum. Nigdy nie słyszałam o tej kuracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakiś czas temu było o niej dość głośno, ale nie sposób śledzić wszystko

      Usuń
  23. Jak dobrze, że karmiąc piersią nie w głowie mi żadne suplementy były, a teraz też nie mam ochoty na jakieś dziwne cudowne tabletki - skrzyp i pokrzywa plus zestaw wit. B i to mi kiedyś starczało :)

    OdpowiedzUsuń
  24. kilka razy zastanawiałam się nad takimi specyfikami, jednak ostatecznie ani razu się nie skusilam ;-)
    dobrze, że poruszasz takie tematy na swoim blogu, może u niektórych pojawią się wątpliwości co do zażywania suplementów ;-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że warto o takich rzeczach pisać, bo sama, gdyby nie rozmowa na forum, nie wiedziałabym, że to cp jest przyczyną.

      Usuń
  25. Ja bym chciala, zeby moje przestaly wypadac :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie znam tego preparatu, jedynie tyle, co z Internetu. Sama najlepiej wspominam Merz Spezial a teraz mam w użyciu Phyto :)

    OdpowiedzUsuń
  27. To i ja się wypowiem, skacząca powieka:) CP wypłukuje magnez więc trzeba uważać:)

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja zauważyłam, że moje paznokcie są mocniejsze, włosy rosną szybko, a stan cery się poprawił... gdy je odstawiłam wszystko się pogorszyło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwidoczniej masz niedobory B5 i tabletki to ładnie uzupełniają.

      Usuń
  29. brałam ten preparat przez jakiś czas i nie zauważyłam nic niepokojącego. Żadnych pozytywnych skutków w sumie też nie :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Miałam to samo po 2 tygodniach sie zorientowalam ze bole miesni i oslabienie to chyba wplyw tych tabletek na szczescie szybko minelo a CP szybko odstawilam i juz nie wezme:)

    OdpowiedzUsuń
  31. CP tak zniszczyło moje paznokcie, że z dwa miesiące zajęło mi ich doprowadzenie do porządku. A co do ogólnego samopoczucia, to mdliło mnie strasznie, chociaż fakt, włosy rosły jak na drożdżach, ale i tak to, co odrosło szybko obcinałam, bo chciałam się pozbyć mojego zniszczonego suszu na końcach :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zaczęłam to łykać na początku lutego, jestem alergiczką, no ale to w końcu wapno, więc myślałam, że wzmocnienie włosów i paznokci w ten sposób to dobry pomysł i mi nie zaszkodzi. I co? Po 1,5 tygodnia moje paznokcie, które były w dobrym stanie, idealna jak dla mnie długość, zaczęły się tak potwornie rozdwajać, ze aż oczy z orbit mi wyszły! Rozwarstwiły się na 2 części do połowy długości płytki. Nie chciało mi się wierzyć, że to przez ten suplement diety, zaczęłam gmerać w ulotkach z leków które biorę na alergię, ale przy okazji natknęłam się na ten artykuł i proszę, pyknęło. Podziękuję, już więcej nie wezmę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, ze szybko powiazalas fakty, u mnie trwało to dłużej. Cieszę sie, ze choć trochę mogłam pomoc.

      Usuń
  33. Ale wy wiecie ze te tabletki się bierze dla małych dzieci 1-2 dla młodzieży 2-4 a dla dorosłych 4-6 ? A i po 2-3 miesiącach odstawia się je ba 1-2 miesiące bo mogą być skutki uboczne . Ja je biorę od tygodnia i biorę tylko 2 .

    OdpowiedzUsuń
  34. Ale wy wiecie ze te tabletki się bierze dla małych dzieci 1-2 dla młodzieży 2-4 a dla dorosłych 4-6 ? A i po 2-3 miesiącach odstawia się je ba 1-2 miesiące bo mogą być skutki uboczne . Ja je biorę od tygodnia i biorę tylko 2 .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oliwii, przed stosowaniem, z także w trakcie jak i po, czytałam ulotkę. Jestem osoba dorosła, wiec i taka dawkę zazywalam. No cóż, nie tego sie spodziewałam. Odstawiła mld tabletki gdy powiazalam skutki uboczne z nimi. Post ten został napisany s szczycie ich popularności i od tamtej pory jest postem cieszący. Sie najwieksza oglądalnością, jak widać po powyższych komentarzach wielu osobom pomógł. Mam nadzieje, ze Tobie, tak jak wielu innym osobom nie wyrządzi on krzywdy.

      Usuń
  35. Kochane dolaczw sie do dyskusji, biore cp od 16 dni po 4 dziennie, wlosy urosly mi w tym czasie o 1,5 cm wiec jestem szczesliwa, jesli chodzi o paznokcie obserwuje tylko kciuki poniewaz reszte mam pokryta zelem ,ale odnosnie kciukow nie widze zadnych negatywnych zmian, cera..jest o wiele lepsza niz byla chociaz 2 pryszcze sie pojawily z tymze szybko zniknely. Reszta ciala w kwestii owlosienia zadnej roznicy. Podsumowujac, dla jednych to zbaqienie dla innych udreka, wszystko zalezy od organizmu, ja np mialam ogromny niedobor witaminki b5 odkad biore polepszylo mi sie nawet ogolne samopoczucie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu osobom służy, gdyby tak niebyłe, nie byłoby na niego takiego szału na blogach. Dziękuje za włączenie sie do dyskusji.

      Usuń
  36. Jest taka dosyć tania odżywka new nails - powinna poprawić stan paznokci, musicie jedynie o nie należycie zadbać. O ile tylko będziecie z tego kosmetyku korzystali systematycznie, to wszystko będzie w najlepszym porządku.

    OdpowiedzUsuń
  37. witamina B5 ma na celu zregenerowanie paznokci jak i włosów, widocznie jest Pani uczulona na jakiś składnik, albo prosze posuzkać innego powodu łamliwości paznokci, być może przyjmowała Pani za dużą dawkę leku. Studiuję kosmetologię i wiem że lek ten jest przeznaczony dla osób które borykają się z suchością skóry, szorstkością włosów, łamliwością paznokci, to że przyśpiesza porost włosów to dodatkowy atut. Wszelkie leki należy przyjmować z głową, dokładnie czytając ulotkę. Osobiście nigdy nie spotkałam się z negatywnymi opiniami na temat calcium pantothenicum, dlatego bardzo dziwi mnie Pani wypowiedz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za powyższa odpowiedz. U mnie głównym problemem jest rozdawanie sie paznokci. Mam sucha skore, chociaż nie powiem, od dłuższego czasu jest z nią o wiele lepiej. Ja z negatywnymi opiniami sie spotkałam, co chociażby widać po powyższych komentarzach.

      Bardzo dziękuje za wiadomość oraz proszę nie pisać mi per pani :)

      Usuń
  38. Mnie przepisał to lekarz dodatkowo przy chronicnzym pzreziebieniu, nie wiedziałam, ze może miec takie skutki, ale od razu zauwazyłam - włosy nie wypadaja mi wcale a pazury mam jak szpony :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Szalenie zaskoczyła mnie Twoja opinia, ja co prawda łykam te tabletki dopiero od 4 dni. Szukam właśnie różnorodnych info i trafiłam na Twój blog. Cieszę się, bo przy okazji poznałam nowe miejsce w sieci no i może się okazać, że spotka mnie to samo i będę obwiniała wszystko prócz tych tableteczek. Buziaki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Pisałaś że...,,poczytałaś i zaczełas działac,, NIE POCZYTAŁAŚ !!! i zaczełaś działać czytaj ulotki-TO BARDZO WAŻNE !!!
    ...bo wprowadzasz w bląd osoby ,które chciałyby skorzystać z opinii,a Twoja jest myląca z powodu niekompetencji a nie użytkowania specyfiku. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja droga, zawsze czytam ulotki. I nie wiem co to ma wspolnego z opisem moich objawow. Chyba lepiej dac komus do myslenia, prawda?

      Usuń
  41. nie bardzo podobały mi się te tabletki. Nie czułam się po nich najlepiej. Nie miałam jakiś mocnych efektów ubocznych ale tak ogólnie nie przypadły mi do gustu. Nie zauważyłam jakiegoś super działania więc z nich zrezygnowałam. Teraz testuję takie z zielonek kawy, na chudzianka.pl/tanie-tabletki-na-odchudzanie są dość obszernie opisane. Jak na razie czuję się po nich bardzo dobrze, większych efektów nie widzę ale to dopiero 2 tydzień kuracji ;p

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam też odstawilam te tabletki. Pogorszył się stan mojej cery, wlosy straciły blask są suche i nie rosną , ja czuje się fatalnie jestem osłabiona blada i wyglądam tragicznie. Ciekawe kiedy dojde do siebie po miesięcznej kuracji.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  45. Najbezpieczniej i przy okazji najsmaczniej jest w miarę na co dzień jeść dużo kasz, a im grubsze tym lepsze. Bardzo dobry wpływ na włosy i paznokcie ma kasza biała gryczana, ale może być też palona oraz pęczak. Od czasu do czasu można jeść kaszę jęczmienną łamaną (wiejską, mazurską). Bardzo zdrowa jest też jaglana. Jednak przewaga gryczanej i pęczaku (jeśli ktoś nie może glutenu, to gryczana go nie zawiera).
    Proszę mnie nie pytać dlaczego tak jest. Nie wiem. :O
    Gdy byłam dorastającą dziewczynką i miałam problemy z włosami Babcia mi powiedziała to, co napisałam wyżej. Oczywiście, jak to młody człowiek - trochę zlekceważyłam - phi, przesądy...
    Gdy urodziła się moja córka zaczęłam tracić włosy :( były cienkie i nie najładniejsze, mimo że nosiłam krótkie, myłam w ziołach, nakładałam żółtko, naftę... cudowałam niesamowicie. Paznokcie - masakra :( wiecznie połamane, przez to bolące palce... Tak to trwało ze trzy lata... Aż "napadło" mnie na kasze... kasza rano, kasza wieczorem albo na obiad... Codziennie, przez całą wiosnę i lato była jakaś kasza... Śmiałam się z siebie, że się w kaszę zamienię :D
    Małe dziecko, dom, praca - nie było zanadto czasu na roztkliwianie się nad sobą, czy stanie przed lustrem... Aż któregoś dnia zwróciłam uwagę przy myciu włosów, że chyba są gęściejsze... zdecydowanie mniej też pozostawało ich na sitku... o, kurczę, przecież paznokcie też mi się przestały łamać(?) I wtedy przypomniałam sobie, co mówiła Babcia... Po tym "kaszowym maratonie" paznokciami mogłabym śruby odkręcać" ;) Nic ich nie ruszało ;D
    Nie od razu wdrożyłam na stałe kasze do naszego menu, ale ilekroć powtarzały się problemy z włosami, zaraz robiłam ok. 3-miesięczną "dietę kaszaną" i się poprawiało. W końcu poszłam po rozum do głowy :D i od tej pory grube kasze zostały stałym elementem mojej diety...
    Włosy zaczęły mi rosnąć szybko - w ciągu 2 tygodni ok. 1,5 cm (wiem, bo farbę musiałam kłaść po takim czasie, gdy zaczęłam siwieć). Nawet farba nie osłabiała mi włosów. Potem przestałam farbować - zbyt częste nakładanie farby podrażniało mi skórę...
    Dziś mam włosy do pasa... zaplatam w warkocz i ciągle mnie kobiety zaczepiają: jaki pani ma piękny warkocz!
    Moja córka też ma ładne włosy i paznokcie - zawsze jej powtarzałam: chcesz mieć piękne i mocne włosy oraz paznokcie - jedz kasze. Ona nie jest taką "fanką" kasz jak ja, ale też jada je często :D
    Dziewczyny, zacznijcie jeść kasze - to nie tylko dodatek do zup, czy danie, ale też doskonały dodatek do sałatek, można z nich robić różne farsze, a nawet pulpeciki. Pomysłów multum, a korzyść o wiele większa, niż tylko ładne włosy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za podzielenie sie tak cenna wskazowka rodzina. Sekrety babci to jest to! Osobiscie bardzo lubie kasze pod wieloma postaciami. O wiele bardziej mi smakuje niz np. ziemniaki.

      Usuń
  46. CP to nic innego jak wapń. Jest on bardzo ważny dla naszego organizmu, ale zarówno jego niedobór jak i nadmiar może być niebezpieczny. Radzę zrobić sobie badania krwi przed kuracją. To nie jest suplement diety, ale LEK, który niegdyś był wydawany tylko na receptę.

    OdpowiedzUsuń
  47. Może trochę nie w temacie niemniej napiszę podaję to wapno kotu 1/4 tabletki na dobę , kotek jest malutki znaleziony w lesie był w złym stanie z dużą ilością pcheł od których miał zapalenie skóry, sierść wychodziła płatami, ogólnie miał marne futerko, praktycznie brak wibrysów,po około trzech tygodniach podawania wapna dostał pięknej gęstej sierści...Sama się na to napaliłam ale po przeczytaniu tego co napisałaś chyba nie będę ryzykować...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. to jakieś brednie ze skutkami przyjmowania tej witaminy

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak na mnie zadzialala i jak poczytasz, nie tylko na mnie. Nie musze jej zazywac, wiec nie bede. Twoj wybor co Ty zrobisz. Twohe cialo moze zareagowac inaczej

    OdpowiedzUsuń
  50. jeżeli mamy pasożyty w organizmie to one przy przyjmowaniu preparatów z grupy witaminy B zaczynają żywic się to witaminą i wytwarzają skutki uboczne ponieważ pasożyty żywią się nią i wytwarzają toksyny . I dlatego żle się czujemy po wit B . najpierw powinniśmy się odrobaczyć a potem przyjmować wit z grupy B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za komentarz. Wiesz, ja teraz jednak mysle by unisc brania suplementow, gdy nie trzeba

      Usuń
  51. Ja zażywałam ten lek dość długo i miałam wrażenie, że wszystko stało się mocniejsze, może w składzie jest coś co dla niektórych jest szkodliwe? Po za tym, że stosuje się spore dawki to daje mocne 8/10.

    OdpowiedzUsuń
  52. Zaczęłam kuracje od wczoraj, ale będę brała tylko miesiąc. Po 2 tabletki dziennie nie więcej 😁

    OdpowiedzUsuń
  53. Witam,
    Ja z kolei zażywałam te tabletki przez około trzy miesiące i nie zauważyłam żadnych skutów ubocznych, ale za to na mojej głowie mamy megaaaaa dużo baby hair naprawde. Mój fryzjer pytał co ja zrobiłam że mam tyle odrastających włosów bo nigdy czegoś takiego nie widział...

    OdpowiedzUsuń
  54. Niestety ale po stosowaniu tych tabletek moja buzię wysypywały pryszcze oraz dużo małych krostek w dodatku dziwnie swędzenie twarzy..
    Nie polecam tych suplementów za to z czystym sumieniem pplecem Biotynox Forte!

    OdpowiedzUsuń
  55. Może spróbujcie kwasu pantetonowego innej firmy lub w innej formie (w innym zwązku)?
    https://www.reddit.com/r/cfs/comments/gglujy/pantothenic_acid_b5_helping_my_cfs/ Komuś pomógł na trądzik i ponoć pobudzająco działał.

    https://www.swansonvitamins.com/now-foods-pantethine-600-mg-60-sgels
    https://www.swansonvitamins.com/swanson-premium-pantothenic-acid-vitamin-b-5-500-mg-250-caps#item-detail__reviews-parent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A najlepiej brać produkty typu B-Complex który będzie zawierał wszystkie witaminy z gtupy B a nie tylko jedną. MOżna zbadać sobie tą witamine we krwi? (tylko wartałoby odczekać z 2 tygodnie od suplementacji bo jak zazyjecie a potem się przebadacie to może byćzafałszowany wynik)

      Usuń
    2. Ile jest tej witaminy w 199mg tabletce? Ile wapnia a ile samej witaminy? Mam Witamine B0complex z Olimpu i tam jest 12mg w tabletce.

      Usuń
  56. Zaczęłam brak CP od 3 dni do 6 tabletek na dobę, wypryski na nosie mam takie dziwne, jakbym była nastolatką! Nigdy nie miałam problemów ze skórą, a tutaj taka porażka! Więcej tego nie wezmę NAPEWNO! już wolę wolniej rosnące włosy.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger