poniedziałek, 17 grudnia 2012

Ciasto cynamonowe

Ciasto powstało przypadkiem. Miały być bułeczki, jednak zabrakło mi chęci do lepienia ich. Pod ręką pojawił się też słoik z dżemem. Ciasto jest pyszne. Najlepsze jeszcze na ciepło. Doskonałe do kawy, dobre jako śniadanie. Może zrobię je na Święta?
 


Potrzebujemy:

600 g mąki pszennej
100 g cukru +150 g cukru (najlepiej brązowego)
szczypta soli
21 g suchych drożdży
100 g masła +150 g masła (najlepiej zmrożonego)
400 ml mleka
2 jajka
cynamon
dżem z czarnej porzeczki


   Mąkę, cukier (100g), sól i drożdże mieszamy. Masło (100g) rozpuszczamy, mieszamy z mlekiem i jajkiem. Wlewamy do suchych składników. Mieszamy do uzyskania jednolitej, sprężystej masy. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 30 minut.

   Wykładamy pierwszą warstwę ciasta.. Tarkujemy (lub kładziemy plastry) masło na nią, posypujemy cukrem (najlepiej brązowym) i obficie cynamonem. Wykładamy kolejną warstwę ciasta i smarujemy dżemem z czarnej porzeczki (można pominąć). Wykładamy kolejną warstwę ciasta i ponownie kładziemy masło, cukier i cynamon. Nakładamy ostatnią warstwę ciasta, bardzo cienką. Posypujemy brązowym cukrem.

   Przykrywamy i odstawiamy na 15 minut. Pieczemy w tremepraturze 230C 30-40 minut

27 komentarzy:

  1. Coś dla mnie, lubię cynamon i uwielbiam porzeczkowy dżem. Takiego połączenia jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. o mniam mniam . zjadła bym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, brzmi przecudownie... Ale mam tyle wypiekowych planów na święta, że aż nie wiem, co wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ciasta, pychotka :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ciasto i cynamon. Zapisałam sobie przepis, wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że gdy już wypróbujesz to dasz znać czy smakowało :)

      Usuń
    2. Jeszcze nie upiekłam ale jestem pewna, że będzie smakowało :D

      Usuń
  6. wygląda przepysznie! szkoda tylko, że nie lubię cynamonu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zrobić bez cynamonu. Albo ogólnie tylko z dżemem

      Usuń
  7. A u mnie dzisiaj Brownie z białą czekoladą i truskawkami ;) Na to się skuszę na święta :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny kubek! Ciasto wygląda smakowicie u mnie era rogalików :D
    Czaderski nagłówek, obserwuję!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rogalików najbardziej lubię Rogale Marcińskie.

      Usuń
  9. Uwielbiam cynamon :)) U mnie akurat są pierniczki i strasznie szybko ubywają z talerza :D
    Świetny kubek! :)

    Buziaki,Magda
    PS.Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała przed sobą talerz z pierniczkami, już byłby pusty

      Usuń
  10. Jestem fanką cynamonu :) Właście dzisiaj będę piekła takie ciemne ciacho z jabłkami, orzechami włoskimi i cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...