08:45

Sernik z dynii

   Dynia w tym roku zawładnęła moim umysłem. Ciągle myślę co z niej przyrządzić. Gdy zobaczyłam w sklepie piękną dynię i twaróg w dobrej cenie postanowiłam zrobić sernik. Po powrocie do domu poszukałam w Google czy jest jakiś dobry przepis na niego. Kilka przepisów  znalazłam, jednak żaden mi nie odpowiadał. Wszyscy przecież wiemy, że potrzeba matką wynalazku. Powstał sernik. Z ciemnobrązowym spodem, pomarańczowym ciastem. Jest bardzo wilgotny, delikatny w smaku. Puszysty. I ten kolor! Najlepszy na drugi dzień.



Potrzebujemy:

650 ml puree z dyni*
500 g twarogu quark
1 budyń waniliowy
10 łyżek brązowego cukru
4 łyżki mąki
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Na spód:

50 g masła
5 suszonych daktyli
4 łyżki cukru
3 łyżeczki kakao
1 szklanka mąki
1 jajko
garść migdałów


Rozpuszczamy masło, dodajemy do niego 4 czubate łyżki cukru, 3 łyżeczki kakao, 1 jajko, posiekane migdały oraz daktyle, a także 1 szklanką mąki. Masą wykładamy formę. Wstawiamy do piekarnika w 170C. Podpiekamy ok. 5 minut.

W między czasie do twarogu dodajemy puree z dyni, cukier brązowy (polecam próbować masę i dodać tyle, aby wam pasowało), 1 budyń, 1 jajko, 4 łyżki mąki (chociaż ta ilość zależy też od konsystencji puree, gdy będzie bardziej wodniste polecam dodać więcej, gdy będzie bardziej suche, zredukować ilość). Wszystko bardzo szybko mieszamy. Nie dłużej niż do momentu połączenia składników. Wylewamy na podpieczony spód.

Pieczemy przez 40 minut w 170C na grzaniu górnym i dolnym, bez termoobiegu. Jeżeli nie chcemy przypieczonej góry, polecam przykryć formy folią aluminiową. Następne 20 minut pieczemy w 120C. Studzimy w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach. Najlepiej, gdy ciasto spędzi noc w lodówce przed konsumpcją, ale u nas jedna blaszka i tak nie doczekała tego momentu.


*Jak zrobić puree z dyni?

Dynię kroję w dość grube plastry. Wkłądam do piekarniak nagrzanego do 180C. Piekę do momentu aż dynia nie zmięknie. Następnie oddzielam skórę i nasiona. Miąższ rozdrabniam blenderem. Puree gotowe.  :)
Jadłyście sernik z dynią?

25 komentarzy:

  1. wygląda pysznie :] lubię takie serniki na budyniu waniliowym mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm domyślam się jak dobrze musi smakować;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam serniki dyniowe! muszę wreszcie swoją dynię napocząć i jakiś zrobić:)
    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za przepis, wyglada bardzo apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo smakowicie :) A dlaczego nie na termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
  6. Psia mać , przed chwilą byłem na blogu chyba Tobie znanym, i też było o cieście z dyni. Zastanawiam się, co z tym ze środka zrobić, bo mam dyniaka, no narazie tylko sobie stoi w łazience, ale nadchodzi jego czas, wiec musze go zmiksować,,,

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, otagowałam Cię :)
    http://sekrety-naszego-piekna.blogspot.com/2012/10/tag-moje-wosy-w-piguce.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajny talerzyk i kubek :) A sernik wygląda niesamowicie! Pewnie tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda pysznie, chociaż ja mam w domu jeszcze coś a'la jabłecznik :D

    OdpowiedzUsuń
  10. nie jadłam, ale już słowo 'sernik' wzbudza mój ślinotok :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie wymyślam przepisów... Widziałam przepis na drożdżowe z dynią u Jakubiaka w programie. Chętnie bym tego sernika skosztowała:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda smacznie :) Przepis zapisuję i pewnie kiedyś wykorzystam, dzięki za inspirację! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Owieczka wymiata, a kawka i ciasto zachęcają, kuszą:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Nawet nie wiedziałam, że z dyni można zrobić sernik :D Jestem tak zacofana kulinarnie, że to aż boli :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przygodę z dynią rozpoczęłam dopiero w tym roku, więc wiesz- nie jest i na Ciebie za późno

      Usuń
  15. Również pierwszy raz słyszę o dyniowym serniku :)) Brzmi smacznie !!:)

    Pozdrawiam cieplutko,
    www.sayonaramoose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja zaraz zabieram się za pieczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. U Ciebie na tym talerzu to tak smakowicie wygląda :D
    Muszę spróbować zrobić .

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł, ciekawe połączenie musi być pyszny no i wpasowałas sie w sezon :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w domu dynię. Myślałam, że pozostanie niewykorzystana, a tu już w kolejce drugi przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam Twój kubek i talerzyk! :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger