21:55

Cytrynówka

Cytrynówkę robię od lat. Przepis znaleziony w sieci modyfikowałam kilkukrotnie i tak powstał mój przepis. Nie potrzeba dużego nakładu pracy, aby móc delektować się orzeźwiającą wódką smakową lub dobrym drinkiem.

Potrzebujemy:

6-8 cytryn
1-2 pomarańcze
1 litr wódki
Szklanka cukru (albo i więcej, jak wolimy bardziej słodką)
Torebka cukru waniliowego lub łyżka ekstraktu z wanilii
Duży słoik lub kilka mniejszych
Można także dodać: ziarna kawy, miętę

Cytryny i pomarańcze sparzyć wrzątkiem. Następnie zetrzeć z nich skórkę. Wycisnąć sok. Cukier oraz cukier waniliowy rozpuścić w niewielkiej ilości wody. W dużym słoiku wymieszać wódkę, sok z cytryn i pomarańczy, skórkę z cytrusów oraz rozpuszczony w wodzie cukier. Spróbować. Jeżeli jest zbyt kwaśne rozpuścić więcej cukru i dosłodzić. Jeżeli uprzednio nie dodaliśmy cukru waniliowego polecam dodać teraz łyżkę ekstraktu z wanilii.
            Często, gdy robię większe ilości urozmaicam przepis. Dzielę na mniejsze części do jednego słoika dodaję ziarna kawy, do drugiego miętę.
Po 3 dniach przelewam przez sitko cytrynówkę do butelek. Polecam pić schłodzoną lub podawać z formie drinka (najlepiej smakuje z coca-colą).

2 komentarze:

  1. Skusiłaś mnie tym przepisem, jak tylko mój Luby będzie mógł pić alkohol (obecnie jest na lekach), chętnie przetestuję tą recepturę ;) Tym bardziej, że od długiego czasu mam ochotę na drinki z colą.

    OdpowiedzUsuń
  2. To mam nadzieję, że Luby szybko dojdzie do siebie i będziecie mogli wypróbować mój przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 wszystko co mnie zachwyca , Blogger